Lisää ajoneuvosi ja löydä helposti sopivat osat

Valitse malli
Valitse malli
  • AJP
  • AJS
  • Aiyumo
  • Aprilia
  • Ariic
  • BMW
  • Bajaj
  • Baotian
  • Benelli
  • Beta
  • Bimota
  • Buell
  • CF Moto
  • CPI
  • CSR
  • Cagiva
  • Can-Am
  • Daelim
  • Derbi
  • Ducati
  • Fantic
  • Garelli
  • Generic
  • Gilera
  • HM-Moto
  • Harley Davidson
  • Honda
  • Husqvarna
  • Hyosung
  • Indian
  • Italjet
  • KOVE
  • KTM
  • Kawasaki
  • Keeway
  • Kreidler
  • Kymco
  • LML
  • LML-Vespa
  • Laverda
  • Linhai
  • MBK
  • MV Agusta
  • MZ/MUZ
  • Macbor
  • Malaguti
  • Moto Guzzi
  • Moto Morini
  • Motorhispania
  • NIU
  • Nerva
  • PGO
  • Peugeot
  • Piaggio
  • QjMotor
  • Quadro
  • Rex
  • Rieju
  • Royal Enfield
  • SFM
  • SYM
  • Sachs
  • Seat
  • Segway
  • Silence
  • Skyteam
  • Super Soco
  • Surron
  • Suzuki
  • TGB
  • TGB/Winking
  • Tauris
  • Triumph
  • UM
  • Vespa
  • Victory
  • Voge
  • Voxan
  • Wottan
  • Yamaha
  • Zontes
Peruuta
Valitse vuosimalli
Valitse vuosimalli
Peruuta
Valitse malli
Valitse malli
Peruuta
  • Hinta
    0 €
    1 €

XLMOTO - Keräysputket ja pakosarjat

Moottoripyörän polttokammiossa on paljon työtä, jotta ilma ja bensiini muuttuvat räjähtäväksi seokseksi. Syntyvä räjähdys työntää sitten mäntää piippua alaspäin. Sivutuotteina syntyy pakokaasuja, jotka poistuvat nopeasti järjestelmästä.

Nämä kaasut kulkeutuvat keräysputkeen tai pakosarjaan. Tämä teräsputki ruuvataan kiinni sylinterikannen pakoaukkoon. Se vie käytetyt pakokaasut pois moottoripyörästä äänenvaimentimen kautta, ja nykyaikaisissa koneissa tämä matka sisältää nopean kierroksen katalysaattoriin.

Nykyaikaisia keräysputkia on vaikea valmistaa. Onko tämä estänyt jälkimarkkinavalmistajia tarjoamasta vaihtoehtoja? Päinvastoin; jälkimarkkinasarjan jakoputkijärjestelmät ja pakoputket ovat suositumpia kuin koskaan.

Miksi vaihtaa jakoputki?

Ulkonäkö: Sarjatuotanto tarkoittaa, että pakosarjan putkien taivutus ja hitsaus suoritetaan tietokoneohjatuilla koneilla. Vaikka yhdenmukaisuus ei ole ongelma, lopputuote ei ole verrattavissa käsityönä tehtyihin TIG-hitseihin.

Kustannukset: Useimmat tehtaan korvaavat pakojärjestelmät ovat kalliimpia kuin jälkimarkkinamerkit. Tämä tekee niistä kustannustehokkaan vaihtoehdon.

Maavara: On mahdollista rakentaa jälkiasenteinen ilman katalysaattoria oleva pakoputki, joka myötäilee moottoripyörän alapuolta tiiviisti. Tämä ominaisuus mahdollistaa suuremman kallistuskulman.

Ääni: Vaikka vähemmän rajoittava äänenvaimennin määrää äänen, jälkiasennettu pakoputki antaa pakokaasujen virrata nopeammin, mikä antaa pakoputkelle raikkaan äänen.

Paino: Sarjatuotetut pakojärjestelmät ovat tilaa vieviä ja painavia. Vertailun vuoksi jälkimarkkinapakosarjat ja -putket valmistetaan käsityönä pienissä erissä kevyemmistä materiaaleista. Kun katalysaattori jätetään pois, painon säästö on tyypillisesti 50 % verrattuna alkuperäisiin järjestelmiin.

Materiaalit

Jälkimarkkinoilla myytävät suorituskykyiset jakoputket ovat ruostumatonta terästä tai titaania.

Ruostumaton teräs on vahvaa, taipuu hyvin, on helppo hitsata eikä ruostu. Keski- ja huippuluokan pakosarjoissa tämä terässeos on suosikki.

Titaani on pakoputkijärjestelmien ensisijainen metalli, kun painon säästäminen on tärkeää. Titaani on noin 40 % kevyempää kuin ruostumaton teräs ja kestää paremmin lämpöä.

Lue lisää